Hopp til hovedinnhold

Dialogporten

Tilgjengeliggjøring og sammenstilling av dialoger, tjenester, data og post på tvers.

Dialogporten

Produktet Dialogporten gir virksomheter i offentlig sektor mulighet til å tilgjengeliggjøre og sammenstille digitale dialoger, tjenester, data og post på tvers av virksomheter og tekniske plattformer.

Dialogporten tillater plattformuavhengig tilgang til dialoger og muliggjør samordnet bruk av andre nasjonale fellesløsninger.

Produksjonssetting for Dialogporten starter 1. juli 2024.

Altinn 3 vil integreres med Dialogporten, og plattformen vil selv sørge for at app-instanser automatisk blir tilgjengeliggjort i Dialogporten. Tjenesteeiere og/eller app-utviklere som er på Altinn 3 behøver i utgangspunktet ikke å gjøre noe, men vi vil tilby funksjonalitet for å la app-utviklere tilpasse eller overstyre selve tilgjengeliggjøringen.

Målgruppe

Alle offentlige virksomheter som ønsker å tilgjengeliggjøre digitale dialoger, tjenester eller meldinger for sluttbrukere på en enhetlig måte.

Brukere av tjenestene

Offentlige og private aktører som skal utføre oppgaver. Sluttbrukersystem-leverandører som benytter maskin-grensesnitt mot Dialogporten som et alternativ til Arbeidsflate.