Trenger du hjelp?
På innlogget del på Samarbeidsportalen finner du nå kontaktskjema for henvendelser. Her vil du også få tips og hjelp underveis i skjemaet - og du vil få raskere svar på din henvendelse enn ved å sende e-post.
Vi har lansert kontaktskjema (krever innlogging) for alle henvendelser om våre fellesløsninger. Her vil du få nyttig informasjon og lenker underveis i skjemaet som kan gi deg svar. Dersom du ikke får svar underveis i skjema vil du få raskt svar fra våre dyktige ressurser på servicedesk
Raskt svar på din henvendelse
Ved å bruke de nye skjemaene vil dere få raskere svar på henvendelsene, enn ved å sende e-post til servicedesk@digdir.no
Du finner skjemaene ved å gå til "Saker" i venstremenyen på lukket del på Samarbeidsportalen, og så velge "Ny sak".

Hva trenger du hjelp med?
Driftsmeldinger finner du på status.digdir.no
Driftsmeldinger for testmiljøene finner du på testmiljostatus.digdir.no
Priser og informasjon om fakturering finner du under "Kostnader" på hver av produktsidene her på Samarbeidsportalen:
Trenger du testbrukere finner du informasjon på Teknisk dokumentasjon om ID-porten.
Du finner fremgangsmåte for feilsøking på teknisk dokumentasjon for hver av fellesløsningene:
Ved problemer med publisering til eInnsyn er ofte løsningen å restarte integrasjonspunktet og/eller restarte eInnsynsklienten.
To ting må gjøres:
- Åpne for crl.buypassca.com / 185.62.162.185 i brannmuren (https://docs.digdir.no/docs/eFormidling/Miljo/produksjon)
- Oppgradere til nyeste versjon av integrasjonspunktet (nyeste versjon finner du her)
En konsument er virksomheter som henter informasjon/data fra andre via Maskinporten. Mer informasjon finner du på Slik bruker du Maskinporten som API-konsument
På vegne av (OnBehalfOf)
gir en leverandør mulighet til å gjenbruke en OIDC-integrasjon på vegne av mange kunder.

Trenger du å kontakte oss?
- e-post: servicedesk@digdir.no
- Telefon ved hastesaker: 95 73 61 03
Beredskapsvakt: 95 73 61 02