Trenger du hjelp?
Virksomheter som trenger hjelp eller har spørsmål rundt Digdirs fellesløsninger kan kontakte vår Servicedesk.
Raskt svar på din henvendelse
Ønsker du raskt svar på din henvendelser anbefaler vi at du bruker vårt kontaktskjema. Her vil du få nyttig informasjon og lenker underveis i skjemaet som kan gi deg svar.
Du finner skjemaene ved å gå til "Saker" i venstremenyen på lukket del på Samarbeidsportalen og velge "Ny sak".
Dersom du ikke får svar underveis i skjema eller kan bruke skjema kan du kontakte
- servicedesk@altinn.no for saker som omhandler Altinn-løsninger
- servicedesk@digdir.no for saker som omhandler de andre fellesløsningene
Hva trenger du hjelp med?
Driftsmeldinger finner du på status.digdir.no
Driftsmeldinger for testmiljøene finner du på testmiljostatus.digdir.no
Priser og informasjon om fakturering finner du under "Kostnader" på hver av produktsidene her på Samarbeidsportalen:
Trenger du testbrukere finner du informasjon på Teknisk dokumentasjon om ID-porten.
Du finner fremgangsmåte for feilsøking på teknisk dokumentasjon for hver av fellesløsningene:
Ved problemer med publisering til eInnsyn er ofte løsningen å restarte integrasjonspunktet og/eller restarte eInnsynsklienten.
To ting må gjøres:
- Åpne for crl.buypassca.com / 185.62.162.185 i brannmuren (https://docs.digdir.no/docs/eFormidling/Miljo/produksjon)
- Oppgradere til nyeste versjon av integrasjonspunktet (nyeste versjon finner du her)
En konsument er virksomheter som henter informasjon/data fra andre via Maskinporten. Mer informasjon finner du på Slik bruker du Maskinporten som API-konsument
På vegne av (OnBehalfOf)
gir en leverandør mulighet til å gjenbruke en OIDC-integrasjon på vegne av mange kunder.
Trenger du å kontakte oss?
Om du ikke har anledning til å bruke vårt kontaktskjema kan du sende oss en e-post. Vi har to e-postadresser:
- servicedesk@altinn.no - saker som omhandler Altinn-løsninger
- servicedesk@digdir.no - saker som omhandler de andre fellesløsningene
Sensitive opplysninger skal ikke sendes via e-post eller kontaktskjema. Alle henvendelser blir synlige for alle brukere i din virksomhet.
Om det er noe som haster når du oss på 95 73 61 03 - dette gjelder ikke spørsmål om Altinn-løsningene.
Åpningstider
Vi er tilgjengelig på e-post fra kl. 08:00 - 15:00.
Ved hastesaker kan vi nås på telefon i tidsrommet 09:00 - 14:00.
Ved hendelser på Altinn-løsningene kan beredskapsvakt for Altinn-løsningene kontaktes på 95 49 00 02.
Ved hendelser på de andre fellesløsningene (ikke Altinn-løsninger) kan virksomheter kontakte beredskapsvakt på 95 73 61 02.