Hjem eInnsyn eInnsyn En løsning som gjør offentlig forvaltning åpen og tilgjengelig for innbyggeren. En løsning som gjør offentlig forvaltning åpen og tilgjengelig for innbyggeren. Dette er eInnsyn Her finner du informasjon om hvordan eInnsyn fungerer og fordelene med å bruke løsningen. Se vår produktfilm for eInnsyn. Fulltekstpublisering Dokumenter er tilgjengelige i sin helhet. Innbygger slipper å be om innsyn og virksomheten sparer tid på saksbehandling. Kostnader Se hele kostnadsmodellen for eInnsyn. Ta i bruk Følg stegene i prosessen for å ta i bruk løsningen. Statistikk Oppdatert statistikk og nøkkeltal for bruk av eInnsyn. Utviklingsplan Oversikt over planer for eInnsyner tilgjengelig i Github. Teknisk dokumentasjon Teknisk dokumentasjon for eInnsyn finner du på Digdir Docs. Driftsmeldinger Varsel og driftsmeldinger for eInnsyn finner du på Status Digdir. Se webinar Webinar om eInnsyn Her ser du våre presentasjoner og webinar som er gjennomført om eInnsyn. Vestland fylkeskommunes om deres bruk av eInnsyn Vestland fylkeskommune forteller hvordan de bruker innsynsløsningen eInnsyn, og hvorfor de valgte denne løsningen når de etter fylkessammenslåingen var nødt til å gå ut på anbud med sak- og arkivløsning. Nytt fra eInnsyn Hva venter deg på Brukerrådet 19.–20. november? 21. oktober 2025 Hvordan vil digital lommebok, eID, kunstig intelligens og fellesløsninger forme morgendagens tjenester? På Brukerrådet får du innsikt, inspirasjon og eksempler fra virksomheter som bygger et enklere, tryggere og mer sammenhengende Norge – i praksis. Status i arbeidet med ny finansieringsmodell 17. oktober 2025 Digdir har levert forslag til nye finansieringsmodeller for fellesløsningene. Ny finansieringsmodell skal tre i kraft fra 1. januar 2027. På prosjektsidene her på Samarbeidsportalen finner dere oppdatert informasjon om arbeidet. Digdir på Nordiske arkivdager 29. september 2025 16. og 17. september deltok Digdir på Nordiske arkivdager i Oslo. Produktsjef Siv Kvåle Sanden hadde ett spennende innlegg om hvordan eInnsyn og arkiv kan bidra til å styrke demokratiet. Ny rekord for Digital postkasse! 19. september 2025 I august vart det sendt ut nær 4,4 millionar digitale brev gjennom Digital postkasse til innbyggjarar. Det er den høgaste månadsstatistikken sidan løysinga vart etablert, og viser at stadig fleire verksemder nyttar den digitale kanalen til sikker og effektiv kommunikasjon. Bruker din virksomhet mye tid på behandling av innsynskrav? 21. august 2025 Behandling av innsynskrav er en ressurskrevende oppgave. Flere virksomheter har allerede tatt i bruk fulltekstpublisering i eInnsyn og deres erfaring viser at det kan gi flere gunstige effekter. Sommartid på servicedesk 13. mai 2025 Fra 15. mai har vi sommartid. Dette betyr noko kortare arbeidstid, men vi jobbar sjølvsagt for at de skal få svar så raskt som mogleg også i denne perioden.
Dette er eInnsyn Her finner du informasjon om hvordan eInnsyn fungerer og fordelene med å bruke løsningen. Se vår produktfilm for eInnsyn.
Vestland fylkeskommunes om deres bruk av eInnsyn Vestland fylkeskommune forteller hvordan de bruker innsynsløsningen eInnsyn, og hvorfor de valgte denne løsningen når de etter fylkessammenslåingen var nødt til å gå ut på anbud med sak- og arkivløsning.
Hva venter deg på Brukerrådet 19.–20. november? 21. oktober 2025 Hvordan vil digital lommebok, eID, kunstig intelligens og fellesløsninger forme morgendagens tjenester? På Brukerrådet får du innsikt, inspirasjon og eksempler fra virksomheter som bygger et enklere, tryggere og mer sammenhengende Norge – i praksis.
Status i arbeidet med ny finansieringsmodell 17. oktober 2025 Digdir har levert forslag til nye finansieringsmodeller for fellesløsningene. Ny finansieringsmodell skal tre i kraft fra 1. januar 2027. På prosjektsidene her på Samarbeidsportalen finner dere oppdatert informasjon om arbeidet.
Digdir på Nordiske arkivdager 29. september 2025 16. og 17. september deltok Digdir på Nordiske arkivdager i Oslo. Produktsjef Siv Kvåle Sanden hadde ett spennende innlegg om hvordan eInnsyn og arkiv kan bidra til å styrke demokratiet.
Ny rekord for Digital postkasse! 19. september 2025 I august vart det sendt ut nær 4,4 millionar digitale brev gjennom Digital postkasse til innbyggjarar. Det er den høgaste månadsstatistikken sidan løysinga vart etablert, og viser at stadig fleire verksemder nyttar den digitale kanalen til sikker og effektiv kommunikasjon.
Bruker din virksomhet mye tid på behandling av innsynskrav? 21. august 2025 Behandling av innsynskrav er en ressurskrevende oppgave. Flere virksomheter har allerede tatt i bruk fulltekstpublisering i eInnsyn og deres erfaring viser at det kan gi flere gunstige effekter.
Sommartid på servicedesk 13. mai 2025 Fra 15. mai har vi sommartid. Dette betyr noko kortare arbeidstid, men vi jobbar sjølvsagt for at de skal få svar så raskt som mogleg også i denne perioden.