Hopp til hovedinnhold

Ta i bruk eInnsyn

Kunde = virksomhet som skal ta i bruk eInnsyn

Digdir = Digitaliseringsdirektoratet

Steg 1 av 3 - Planlegging
AktivitetAnsvarlig
1.1Fyll ut og send informasjonsskjema til Digdir
- Digdir anbefaler alle å ta i bruk testmiljø, tilgang til testmiljø bestilles i informasjonsskjema
Kunde
1.2Opprett kunde i samarbeidsportalenDigdir
1.3Les og signer Bruksvilkår for offentlige kunder og Bruksvilkår for eInnsynKunde
1.4Les Rettleiar for publisering til eInnsyn for å sikre rett publisering og skjerming av innhold, og Veileder for fulltekstpublisering i eInnsyn. Du kan også lese "Fra dokumentangst - til dokumentfangst" som ble laget i forbindelse med at direktoratet besluttet å starte med fulltekstpublisering på eInnsyn.noKunde
1.5

Bestill virksomhetssertifikat
- For å kunne installere integrasjonspunktet i produksjon må dere ha et virksomhetssertifikat fra Buypass eller Commfides, den offentlige delen (public key) sendes Digdir

NB! Bruk av testmiljø krever eget sertifikat til testing.

Kunde
Steg 2 av 3 - Integrasjon og testing
AktivitetAnsvarlig
2.1Installer integrasjonspunktKunde
2.2Installer eInnsyn-klientKunde
2.3Kontakte Digdir for brukernavn og passord til admin i eInnsyn Kunde
2.4Testing og verifisering av tjenesteneKunde
Steg 3 av 3 - Forvaltning
AktivitetAnsvarlig
3.1Registrer og vedlikehold varslingspunktKunde
3.2Drift av integrasjonspunktKunde
3.3Oppdater virksomhetssertifikat når det nærmer seg utløpsdatoKunde

Kontakt

Servicedesk