Ta i bruk eInnsyn

Kunde = virksomhet som skal ta i bruk eInnsyn

Digdir = Digitaliseringsdirektoratet

Steg 1 av 3 - Planlegging
Aktivitet Ansvarlig
1.1

Fyll ut og send informasjonsskjema til Digdir
- Digdir anbefaler alle å ta i bruk testmiljø, tilgang til testmiljø bestilles i informasjonsskjema

Kunde
1.2 Opprett kunde i samarbeidsportalen Digdir
1.3 Les og signer Bruksvilkår for Digdirs digitale fellesløsninger og Bruksvilkår for eInnsyn Kunde
1.4 Les "Rettleiar for brukarar av eInnsyn", for å sikre rett publisering og skjerming av innhold, og Veileder for fulltekstpublisering i eInnsyn Kunde
1.5

Bestill virksomhetssertifikat
- For å kunne installere integrasjonspunktet i produksjon må dere ha et virksomhetssertifikat fra Buypass eller Commfides, den offentlige delen (public key) sendes Digdir

NB! Bruk av testmiljø krever eget sertifikat til testing

Steg 2 av 3 - Integrasjon og testing
Aktivitet Ansvarlig
2.1 Installer integrasjonspunkt Kunde
2.2 Installer eInnsyn-klient Kunde
2.3 Kontakte Digdir for brukernavn og passord til admin i eInnsyn Kunde
2.4 Testing og verifisering av tjenestene Kunde
Steg 3 av 3 - Forvaltning
Aktivitet Ansvarlig
3.1 Registrer og vedlikehold varslingspunkt Kunde
3.2 Drift av integrasjonspunkt Kunde
3.3 Oppdater virksomhetssertifikat når det nærmer seg utløpsdato Kunde

Kontakt

Servicedesk

Telefon: 957 36 103