Hjem Prosjekt Modernisering av Altinn Modernisering av Altinn Altinn skal moderniseres for å sikre brukervennlige, sikre og kostnadseffektive tjenester til innbyggere og næringsliv. Siden oppdateres fortløpende. Altinn skal moderniseres for å sikre brukervennlige, sikre og kostnadseffektive tjenester til innbyggere og næringsliv. Siden oppdateres fortløpende. Hvorfor moderniserer vi Altinn? Her kan du lese om bakgrunnen for den pågående moderniseringen av Altinn. Ta i bruk - tjenesteeier Her kan du lese om hvordan du blir påvirket og hva du må gjøre Ta i bruk - sluttbrukersystem Her kan du lese om hvordan du blir påvirket og hva du må gjøre Teknisk dokumentasjon Teknisk dokumentasjon for Altinn 3 finner du på Altinn Docs. Ofte stilte spørsmål Her har vi samlet nyttige spørsmål og svar. Produktene i Altinn Se oversikten over de forskjellige produktene i Altinn 3. Milepælsplan Her finner du oversikt over milepæler og leveranser. Arkiv Her har vi samlet viktig informasjon som har blitt sendt ut til våre tjenesteeiere. Vilkår og avtaler Her finner du en oversikt over vilkår og avtaler. Skatteetaten Skatteetaten tar i bruk moderniserte Altinn 3-løsninger. Les mer her. Nytt fra Altinn 30. mai stenger Altinn servicedesk telefonlinjen 7500 6299 26. mai 2025 Fra og med 30. mai vil ikke Altinn servicedesk lenger være tilgjengelig på telefon. Endringen skjer som en del av en overgang til mer effektive og digitale brukerhenvendelser. Bli med på fysisk Altinn-kaffe! 22. mai 2025 Etter mange år med digitale møte er det endeleg klart for eit fysisk Altinn-kaffe-treff! Digdir ønskjer alle konferansedeltakarar velkomne til standen på Digitaliseringskonferansen i Oslo 11. og 12. juni – med fagleg påfyll, gode samtalar og splitter nye Altinn-kaffikrus til dei som tek turen innom. Er du sluttbrukersystemleverandør i Altinn? 21. mai 2025 For å akseptere bruksvilkår for sluttbrukersystemleverandør i Altinn må du logge inn. Nyhetsbrev Få med deg siste nytt fra prosjektet Modernisering Altinn Les mer her og meld deg på. Webinar Her kan du se webinar for leverandører av sluttbrukersystem og hvordan de blir påvirket av moderniseringen av Altinn Les mer og se opptak her. Arrangementer 19. juni 2025 Altinn-kaffe Tid: 09:00 – 11:00 Sted: Digitalt Emne: Fellesløsninger Altinn Se opptak her Brukerrådet 2024 Her kan du se opptak av prosjektet sine bidrag i årets Brukerråd.
Hvorfor moderniserer vi Altinn? Her kan du lese om bakgrunnen for den pågående moderniseringen av Altinn.
30. mai stenger Altinn servicedesk telefonlinjen 7500 6299 26. mai 2025 Fra og med 30. mai vil ikke Altinn servicedesk lenger være tilgjengelig på telefon. Endringen skjer som en del av en overgang til mer effektive og digitale brukerhenvendelser.
Bli med på fysisk Altinn-kaffe! 22. mai 2025 Etter mange år med digitale møte er det endeleg klart for eit fysisk Altinn-kaffe-treff! Digdir ønskjer alle konferansedeltakarar velkomne til standen på Digitaliseringskonferansen i Oslo 11. og 12. juni – med fagleg påfyll, gode samtalar og splitter nye Altinn-kaffikrus til dei som tek turen innom.
Er du sluttbrukersystemleverandør i Altinn? 21. mai 2025 For å akseptere bruksvilkår for sluttbrukersystemleverandør i Altinn må du logge inn.
Webinar Her kan du se webinar for leverandører av sluttbrukersystem og hvordan de blir påvirket av moderniseringen av Altinn Les mer og se opptak her.