Hjem Prosjekt Modernisering av Altinn Modernisering av Altinn Altinn skal moderniseres for å sikre brukervennlige, sikre og kostnadseffektive tjenester til innbyggere og næringsliv. Siden oppdateres fortløpende. Altinn skal moderniseres for å sikre brukervennlige, sikre og kostnadseffektive tjenester til innbyggere og næringsliv. Siden oppdateres fortløpende. Hvorfor moderniserer vi Altinn? Her kan du lese om bakgrunnen for den pågående moderniseringen av Altinn. Ta i bruk som tjenesteeier Her kan du lese om hvordan du blir påvirket og hva du må gjøre Ta i bruk som sluttbrukersystem Her kan du lese om hvordan du blir påvirket og hva du må gjøre Teknisk dokumentasjon Teknisk dokumentasjon for Altinn 3 finner du på Altinn Docs. Produktene i Altinn Se oversikten over de forskjellige produktene i Altinn 3. Milepælsplan Her finner du oversikt over milepæler og leveranser. Vilkår og avtaler Her finner du en oversikt over vilkår og avtaler. Arkiv Her har vi samlet viktig informasjon som har blitt sendt ut til våre tjenesteeiere og leverandører. Skatteetaten Skatteetaten tar i bruk moderniserte Altinn 3-løsninger. Les mer her. Nytt fra Altinn Over 500 tjenester i Altinn Studio – og flere på vei! 11. desember 2025 Altinn Studio har nå passert 500 tjenester i produksjon. Det markerer en viktig milepæl i arbeidet med et mer fleksibelt og effektivt økosystem for utvikling av digitale løsninger i offentlig sektor. Velkommen til nye Altinn – enklere, tryggere og mer oversiktlig 01. desember 2025 Fra 1. desember lanseres et nytt steg i retning en ny og modernisert versjon av Altinn. Nye sider for innboks og tilgangsstyring vil være det brukerne møter på når de logger inn. Statsforvaltarens fellestenester er månadens kunde! 26. november 2025 Statsforvaltarens fellestenester (STAF) har gjort kvardagen enklare med Altinn Studio. Ved å vidareutvikle eigne skjema i Altinn Studio har STAF gjort skjemahandsaming meir brukarvenleg, samstundes som dei har henta betydelege gevinstar når det gjeld effektivisering. Nyhetsbrev Få med deg siste nytt fra prosjektet Modernisering Altinn Les mer her og meld deg på. Webinar Her kan du se webinar for leverandører av sluttbrukersystem og hvordan de blir påvirket av moderniseringen av Altinn Les mer og se opptak her. Arrangementer 08. januar 2026 Webinar - Tilgangsstyring og tilgangspakker (for tjenesteeiere) Tid: 13:00 – 14:30 Sted: Teams Emne: Fellesløsninger Altinn 14. januar 2026 Drop-in session med Dialogporten Tid: 10:00 – 11:00 Sted: Teams Emne: Altinn Fellesløsninger Se opptak her Brukerrådet 2024 Her kan du se opptak av prosjektet sine bidrag i årets Brukerråd.
Hvorfor moderniserer vi Altinn? Her kan du lese om bakgrunnen for den pågående moderniseringen av Altinn.
Over 500 tjenester i Altinn Studio – og flere på vei! 11. desember 2025 Altinn Studio har nå passert 500 tjenester i produksjon. Det markerer en viktig milepæl i arbeidet med et mer fleksibelt og effektivt økosystem for utvikling av digitale løsninger i offentlig sektor.
Velkommen til nye Altinn – enklere, tryggere og mer oversiktlig 01. desember 2025 Fra 1. desember lanseres et nytt steg i retning en ny og modernisert versjon av Altinn. Nye sider for innboks og tilgangsstyring vil være det brukerne møter på når de logger inn.
Statsforvaltarens fellestenester er månadens kunde! 26. november 2025 Statsforvaltarens fellestenester (STAF) har gjort kvardagen enklare med Altinn Studio. Ved å vidareutvikle eigne skjema i Altinn Studio har STAF gjort skjemahandsaming meir brukarvenleg, samstundes som dei har henta betydelege gevinstar når det gjeld effektivisering.
Webinar Her kan du se webinar for leverandører av sluttbrukersystem og hvordan de blir påvirket av moderniseringen av Altinn Les mer og se opptak her.
08. januar 2026 Webinar - Tilgangsstyring og tilgangspakker (for tjenesteeiere) Tid: 13:00 – 14:30 Sted: Teams Emne: Fellesløsninger Altinn
14. januar 2026 Drop-in session med Dialogporten Tid: 10:00 – 11:00 Sted: Teams Emne: Altinn Fellesløsninger