Hopp til hovedinnhold

Hovedbudskapet i årsrapporten er at digitalisering handler om å frigjøre tid, og dermed penger og ressurser – til de viktigste oppgavene i samfunnet. I årsrapporten kan du lese mer om Digdir sine mål, resultat, utfordringer og planer - og vår vurdering av fremtidsutsikter.

07. mai 2024
Digdirs årsrapport 2023

Hvor står vi og hva møter oss?

Det har vært full fart på moderniseringsarbeidet for våre samfunnskritiske fellesløsninger og de andre fagområdene våre. Hva er status på digitaliseringen og hvordan jobber vi med innovasjon, datadeling og KI? Har vi levert på målene i 2023, og hvilke resultat kan vi vise til på de ulike fagområdene.

Rapporten ser også fremover. Hvordan ser fremtidens digitalisering ut? Hvordan vurderer vi i Digdir trendene, utfordringene, mulighetene og endringsbehovene på digitaliseringsområdet i årene som kommer.

Eg ser stolt tilbake på 2023. Vi har handtert store endringar og krevjande oppgåver. Digdir leverte godt på alle vesentlege mål og krav. Vi rusta oss for det som ligg føre. Og kanskje mest gledeleg: Digitalisering kom sterkare på dagsordenen.