Hopp til hovedinnhold

Nav var som første kunde over på ny transportinfrastruktur og sender nå alle sin brev til innbyggere med digital postkasse via den nye løsningen. Etter en måned i produksjon og over 340 000 digitale brev er erfaringene gode, og den nye løsningen fungerer godt!

01. juni 2022
Månedens kunde er nav

Nav er denne månedens kunde på Samarbeidsportalen! Nav er første kunde på ny transportinfrastruktur og har gjort en veldig god jobb som har gitt oss i Digdir nyttige erfaringer vi tar med oss i det videre løpet.

Ny transportinfrastruktur fungerer

Etter en drøy måned med sending av digitale brev via den nye transportinfrastrukturen er erfaringene tydelig på at den nye løsningen fungerer fint. Det oppleves minimalt med feilsituasjoner og løsningen fungerer veldig bra. Nav er blant våre aller største avsendere, og har sendt over 340 000 brev på den nye løsningen.

Vår erfaring så langt er at ny transportinfrastruktur fungerer veldig bra. Vi ser også at det tekniske grensesnittet er enklere å forholde seg til, så vi er veldig fornøyd.

Digdir veldig fornøyd med Nav!

Digitaliseringsdirektoratet setter stor pris på at Nav kom tidlig inn i prosessen med å koble seg på. Ved å få med en så tung og solid aktør med stort volum, fikk vi testet hele den nye løsningen, avdekket mindre feil og gjort tilpassinger som gjør det enklere for de andre å koble seg på.

Nav har vært en veldig verdifull sparringspartner for oss i arbeidet med ny transportinfrastruktur. Vi har hatt en veldig god kommunikasjon underveis, og Nav har bidratt med mye kunnskap og ekspertise i arbeidet.

Alle skal over

Alle som bruker digital postkasse i dag skal over på ny transportinfrastruktur. Dere kan lese mer om når din virksomhet skal over, og hvilke aktiviteter dere skal gjennomføre på prosjektsidene for ny transportinfrastruktur.

Tidligere månedens kunder på Samarbeidsportalen