Hopp til hovedinnhold

Løst: Den 6.mars kl. 20:24 - oppstod det problemer med innlogging via ID-porten og bruk av Digital postkasse, eSignering, KRR og Maskinporten.

Hendelse oppstod: kl. 20:24

Hendelse løst: 00:27

Kategori: A- kritisk

Årsak: Grunnet en stor fellesfeil på infrastruktur i datahall relatert til kjøling hjå leverandøren til ID-porten var ID-porten utilgjengelig for alle tjenester fra 20:30 – 00:05. Fra 00:05 – 00:27 var det ustabilitet i ID-porten.

Statusoppdateringer:

6.mars kl. 20:24

Det er problem med innlogging via ID-porten og bruk av Digital postkasse, eSignering, Kontaktregisteret og Maskinporten.

Vi jobber med å løse problemet.

Saken oppdateres fortløpende.


Oppdatering kl. 22.20

Årsaken er identifisert. Problemet skyldes nettverksproblemer hos en leverandør. Det jobbes med saken.
Hendelsen er kategorisert som B-alvorlig.


Oppdatering kl. 23.00

Det jobbes fortsatt med å løse problemet, og det kan ta noe tid før løsninger er oppe igjen.
Hendelsen på ID-porten, KRR og Maskinporten er blitt oppgradert til A-kritisk.


Oppdatering kl. 23:58

Deler av løsninger er på vei opp igjen:

  • ID-porten og KRR er delvis oppe
  • Maskinporten, Digital postkasse og eSignering er fortsatt nede


Oppdatering 7.mars kl. 00:25

ID-porten, KRR, Maskinporten, Digital postkasse og eSignering er oppe igjen, men det kan forekomme noe ustabilitet.