Løst: Den 6.mars kl. 20:24 - oppstod det problemer med innlogging via ID-porten og bruk av Digital postkasse, eSignering, KRR og Maskinporten.
Hendelse oppstod: kl. 20:24
Hendelse løst: 00:27
Kategori: A- kritisk
Årsak: Grunnet en stor fellesfeil på infrastruktur i datahall relatert til kjøling hjå leverandøren til ID-porten var ID-porten utilgjengelig for alle tjenester fra 20:30 – 00:05. Fra 00:05 – 00:27 var det ustabilitet i ID-porten.
Statusoppdateringer:
6.mars kl. 20:24
Det er problem med innlogging via ID-porten og bruk av Digital postkasse, eSignering, Kontaktregisteret og Maskinporten.
Vi jobber med å løse problemet.
Saken oppdateres fortløpende.
Oppdatering kl. 22.20
Årsaken er identifisert. Problemet skyldes nettverksproblemer hos en leverandør. Det jobbes med saken.
Hendelsen er kategorisert som B-alvorlig.
Oppdatering kl. 23.00
Det jobbes fortsatt med å løse problemet, og det kan ta noe tid før løsninger er oppe igjen.
Hendelsen på ID-porten, KRR og Maskinporten er blitt oppgradert til A-kritisk.
Oppdatering kl. 23:58
Deler av løsninger er på vei opp igjen:
- ID-porten og KRR er delvis oppe
- Maskinporten, Digital postkasse og eSignering er fortsatt nede