Hopp til hovedinnhold

Grunnet interne forsinkelser i Digdir og hos parter i ny transportinfrastruktur for digital postkasse er frist for overgang utsatt til 30. april.

08. mars 2022

Gjøremål ved overgang

For mange kunder blir overgang til ny infrastruktur håndtert av fagsystemleverandør eller leverandør av sak- og arkivsystem. I enkelte tilfeller må likevel kundene selv utføre noen oppgaver i forbindelse med overgangen. Digdir samarbeider med leverandørene og lager tilpasset informasjon til kundene som sender digital post til innbyggere fra disse systemene. Den tilpassede informasjonen vil bli publisert på prosjektsidene for ny transportinfrastruktur for digital postkasse fortløpende de neste dagene.

Søknad om forlenget frist

Dersom noen kunder av tekniske årsaker ikke klarer å overholde den nye fristen må de grunngi og søke servicedesk@digdir.no om forlenging snarest. Vi vil kunne gi kunder som har meldt inn behov en ytterligere utsettelse av frist til ut mai. I henhold til de avtaler Digdir har knyttet til eksisterende transportinfrastruktur vil vi ikke kunne utsette overgang til senere enn 31.mai 2022.

Kontakt

Servicedesk