Hendelsen er løst torsdag 11. februar kl. 10:15. Onsdag 10. februar kl. 15:15, bortfall av ekstern tjeneste for utsending av e-post fra eInnsyn. Påvirker ikke levering, søk eller bestilling av innsyn. Hendelsen rapporteres løst
En ekstern tjeneste for levering av e-post er nede. Bortfallet av e-posttjenesten fører til at en del tjenester i løsningen ikke er tilgjengelige:
Mottar ikke bekreftelse på bestilt innsyn å e-post.
Innsynsbestillinger komme fem til mottaker uten denne bekreftelsen, For å holde oversikt så bør en benytte seg av muligheten til å laste ned en kopi av bestillingen etter den er sendt. Kommer opp som eget valg på nettsiden etter at bestillingen er sendt
Nytt passord kan ikke bestilles.
Funksjonaliteten for å få tilbakestilt passord/ glemt passord er avhengig av at det sendes ut en epost. Denne funksjonaliteten er ikke mulig å benytte så lenge den esterne e-posttjenesten er nede.
Opprette ny bruker/ konto
Alle nye brukere som opprettes i eInnsyn mottar en lenke for å bekrefte opprettelse av brukeren sin. Denne funksjonaliteten er ikke mulig å benytte så lenge den esterne e-posttjenesten er nede.
Levering, søk og bestilling er ikke påvirket og går som normalt.
Hendelsen ble først kategorisert som B, men er nå (etter at den er løst) justert ned til C.
Hendelsen er løst torsdag 11. februar kl. 10:15