Hopp til hovedinnhold

Torsdag 11. april inviterer vi deg til månedens Altinn-kaffe – en unik mulighet til å holde deg oppdatert på det siste innen Altinn. Du får siste nytt i utviklingen av Altinn-løsningene, samt statusoppdatering på hva som skjer i moderniseringsprosjektet.

09. april 2024

Spennende demoer

Denne gangen har vi gleden av å ønske velkommen to gjesteforedragsholdere.

Brønnøysundregistrene vil presentere sitt arbeid knyttet til «Reelle rettighetshavere».

Finanstilsynet vil vise fram «støtteverktøy» der de har utviklet flere verktøy i verktøykassen for å bedre drift, vedlikehold og forvaltning av apper som utvikles av tjenesteeiere. Vi skal også vise funksjonelle demoer av Altinn studio.

Kunstig intelligens i Altinn

Vi presenterer Altinn Assistant. Den skal hjelpe til å få frem kode som andre har laget og gjøre det enklere med gjenbruk. Altinn Assistant vil gi deg en mer effektiv arbeidshverdag, og den er snart tilgjengelig for alle tjenesteeiere.

Altinn nye innboks

Altinn Innboks er det nye navnet på det som tidligere var kjent som Min meldingsboks i Altinn. Dette brukergrensesnittet gir deg full oversikt over meldinger, skjemaer og saker. Altinn Innboks er en del av den nye løsningen Dialogporten.

Andre oppdateringer

Vi deler også spennende nyheter om Autorisasjon, det felles designsystemet og status på meldings- og formidlingstjenesten.

Hold av tiden og sett deg godt til rette med en kopp kaffe, og bli med på Altinn-kaffe!

Kontakt

Roy Gunnar Horn

Seniorrådgiver, Digitaliseringsdirektoratet
Telefon: +47 91 84 95 76